onsdag 17 juni 2020

17/6 Linanäs brygga och gästhamn

Vi avgick från Björnhammavarvet vid 17-tiden och vindarna var ca 1,5 m/s motvind så det blev motorgång till Linanäs som vi angorde kl 18.30.
Vi tog en fördrink i båten medan vi läste Linanäsbryggans meny. Jag gick upp till restaurangen som ligger i Bryggfästet 30 m från båten (ett kort bösshåll bort som min far hade sagt) och beställde förrätter och huvudrätter till oss att ta med till båten.
Jag hade förväntat mig att få det ner tryckt i lådor med mig men fick istället beskedet att gå ner till båten så kommer vi med maten.
En kort stund senare kommer förrätten på fina tallrikar och med bestick i korg nedburet till oss direkt i sittbrunnen. Vi åt en supergod Toast Skagen med pepparrot.
När vi ätit klart förrätten langade jag in tallrikar och bestick genom fönstret till restaurangen och strax efterkommer nya tallrikar med huvudrätten tillaka ut till oss på bryggan. Vi åt sjötunga samt torskrygg som båda var fantastiskt goda och vällagade.
Jag kan verkligen rekommendera Linanäsbryggan för maten och fantasisk service.
Det är inte heller ett minus för en fantastisk kvällssol.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar